Az idei év fontos újdonsága, hogy március folyamán szabadon felmondhatjuk és egy másik szolgáltatónál újraköthetjük kedvezőtlen vagy korszerűtlenné vált lakásbiztosításunkat. Az átkötési időszakot a jegybank és a Nemzetgazdasági Minisztérium kezdeményezésére nagyszabású kampány is népszerűsíti, mely ráirányítja a figyelmet arra, hogy érdemes élni a lehetőséggel, és a meglévő biztosítást modernebb, az igényeket jobban lefedő biztosítási termékre cserélni. A témával kapcsolatban Ungvári Krisztián, az MBH Bank bankbiztosítási vezetőjét és Kóka Antalt, a CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító vezérigazgató-helyettesét kérdeztük.

A kampány célja azonban nem kizárólag a meglévő biztosítások modernizálása, hanem a lakosság körében a biztosítási tudás, tudatosság emelése, továbbá olyan ingatlanok bevonása, melyek eddig nem rendelkeztek biztosítási fedezettel. Utóbbi többek között azért különösen fontos, hogy például lakástűz esetén ne maradjon fedél nélkül egy család, mert minden vagyonát elvesztette és nem rendelkezik megfelelő forrással annak újjáépítésére, pótlására.

A hazai lakásállomány 72%-a biztosított, ami hagy teret további lakásbiztosítások kötésére, amennyiben azok biztosíthatók. Habár a biztosítási összeg a teljes hazai lakásbiztosítási állomány esetén 2022-ről 2023-ra nagyságrendileg 160 milliárd forintról 190 milliárd forintra emelkedett az értékkövetésnek köszönhetően – ez korántsem jelenti azt, hogy minden ingatlan megfelelő és korszerű biztosítási védelemmel rendelkezik.

Egy hazai nagybank és stratégiai biztosító partnere esetén mit jelent a lakáskampány? Milyen aktivitásokkal készülnek, hogy minél több ügyfélhez juttassák el üzeneteiket?

Ungvári Krisztián: Banki oldalról óriási feladat egy több, mint 2 000 tanácsadóval rendelkező értékesítési hálózat felkészítése egy ennyire koncentrált időszakra. Minden tanácsadónk aktívan keresni fogja azon potenciális – jelzáloghitellel rendelkező és jelzáloghitellel nem rendelkező – ügyfeleinket, akiknek személyes tanácsadással teljeskörű védelmet tudunk kialakítani, illetve a kor mai követelményeinek megfelelően felül tudjuk vizsgálni, meg tudjuk újítani az akár 7-10 éves biztosításaikat. Hiszek abban, hogy a lakásbiztosítás egy összetett termék, és szükség van a magas színvonalú, részletes tanácsadásra, hogy valódi védelmet nyújtson az adott biztosítás. Természetesen azon ügyfeleinknek is kínálunk megoldást, akik online szeretnének gondoskodni lakásbiztosításukról.

Kóka Antal: Kiemelkedő az együttműködés banki partnerünkkel. A közös kampány nem kizárólag az értékajánlatra koncentrál, hanem a tanácsadók felkészítésén túl marketingszakértőink egy intenzív programot alakítottak ki, amivel közösségimédia-felületeinken igyekszünk hasznos tanácsokkal ellátni ügyfeleinket mind a hagyományos, mind az MNB által minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítás tekintetében. Ezek mellett az edukációs posztok mellett erős hangsúlyt helyezünk a bankfióki kommunikációra is.

Mikor értékelné sikeresnek egy pénzintézet és egy biztosító az átkötési időszakot?

U.K.: Jelzáloghiteles ügyfeleink akár évtizedekre elköteleződtek mellettünk, emiatt fontos, hogy ezt a hosszútávú kapcsolatot minél gondtalanabbá tegyük számukra, és közösen gondoskodjunk a finanszírozott ingatlanok megfelelő biztonságáról – ami természetesen a banki kockázatokat is jelentősen csökkenti. Ha ügyfeleink esetén elérjük azt, hogy évente átnézik a biztosításukat, figyelnek arra, hogy a felújítást vagy bővítést követően aktualizálják a biztosítási összegeket, akkor elérte a lakáskampány a célját.

K.A.: Sok hasznos tapasztalatot fogunk gyűjteni a következő időszakban, ebben biztos vagyok, hiszen jobban megismerhetjük a fogyasztói szokásokat ezen a speciális piacon a banki ügyfelek körében. Ezáltal a következő időszakban célzottabb fejlesztéseket tudunk végrehajtani a termékeinkben, kommunikációban, illetve az értékesítési csatornákon és felületeken annak érdekében, hogy az ügyfelek jobb terméket kapjanak, magasabb minőségű szolgáltatásban (például kárrendezés) részesüljenek és mélyebb tudással rendelkezzenek. Ha ez a hármas cél megvalósul, akkor a kampány megálmodói és megvalósítói elégedettek lehetnek, mert ez azt jelentené hosszútávon, hogy a lakosság kockázata az ingatlanok tekintetében jelentősen csökkenni fog.

A lakáskampány során várhatóan 300 000 ügyfél aktualizálja biztosítását, ami a jelenlegi biztosítási állomány körülbelül 10 százalékát jelenti. Minden piaci szereplő – jelenleg 14 biztosító rendelkezik lakásbiztosítással – arra törekszik majd, hogy új ügyfelet vagy meglévő ügyfelei továbbra is a biztosító szolgáltatásait vegye igénybe, és ennek érdekében egyedi ajánlatokkal fognak jelentkezni az átkötési időszakban. Március folyamán érdemes lesz mindenkinek találkozni biztosítási vagy banki tanácsadójával, esetleg online utánanézni a témának, hiszen könnyen előfordulhat, hogy az aktuálisnál találhat kedvezőbb, korszerűbb vagy igényeinek jobban megfelelő, magasabb szintű védelmet biztosító terméket.

A fenti cikk marketingközleménynek minősül, mellyel kapcsolatban ajánljuk olvasóink figyelmébe az itt elérhető jogi tájékoztatót.