A Magyar Telekom a harmadik negyedévben közel 46 milliárd forint adózott eredményt ért el, ami 86,4 százalékkal haladja meg a tavalyi azonos időszaki eredményt. Az év első három negyedévében a nyereség 125,6 milliárd forintra rúgott, ami 109 százalékos növekedést jelent a 2023-as év azonos időszakához képest.

A cég bevételei is jelentősen emelkedtek: a harmadik negyedévben 246 milliárd forintot értek el, ami 13,8 százalékos növekedés a tavalyihoz képest, míg az első kilenc hónapban a bevétel 711 milliárd forintra nőtt, 14,6 százalékkal többet jelentve a tavalyihoz képest. Ezt a növekedést a vállalat a mobil adatátviteli és vezetékes szélessávú szolgáltatások iránti fokozott keresletnek, valamint a magyarországi inflációkövető díjkorrekció kedvező hatásának tulajdonítja.

Forrás: Bloomberg
Forrás: Bloomberg, Magyar Telekom beszámoló

A mobil szolgáltatásokból származó bevételek 15,1 százalékkal nőttek, elérve a 145 milliárd forintot, a vezetékes szolgáltatásokból származó bevételek 11,3 százalékkal nőttek, 77,4 milliárd forintra, míg a rendszerintegrációs és informatikai szolgáltatásokból származó bevételek 14,5 százalékkal emelkedtek, 23,7 milliárd forintra a harmadik negyedévben. A Magyar Telekom tájékoztatása szerint mobil hálózatuk modernizációja 94 százalékos készültségi szintet ért el, és gigabitképes optikai hálózatukat már több mint 1 millió ügyfél használja.

A legfrissebb beszámoló alapján az MBH Befektetési Bank megerősíti vételi ajánlását 1 481 forintos célárfolyam mellett.

Rékasi Tibor vezérigazgató közleménye

„A Magyar Telekom 2024-es kiemelkedő teljesítménye a harmadik negyedévben is folytatódott, sikeres stratégiánknak, ügyfélközpontú megközelítésünknek és a gigabites élmény biztosításának köszönhetően további erős operatív és pénzügyi eredményeket értünk el. Örömmel jelentem, hogy a harmadik negyedévben a Magyar Telekom bevétele 13,8%-kal nőtt éves összevetésben, míg az EBITDA AL 21,3%-kal emelkedett. Mobilhálózatunk rádióhálózati modernizációjában elérkeztünk a 94%-os készültségi szinthez, és már több mint 1 millió ügyfél csatlakozott gigabit-képes optikai hálózatunkhoz. Hálózati és technológiai fókuszunk mellett további előrelépéseket tettünk ügyfélközpontú megközelítésünk terén. Örömmel jelentem, hogy már egymillió ügyfél élvezheti a Magenta Moments kedvezményprogramunk előnyeit, és szeptemberben tovább fejlesztettük vezetékes és mobil portfóliónkat, amelyek most már streaming kiegészítők lehetőségét is tartalmazzák. Nemrég bejelentettünk egy jelentős mérföldkövet hazai televíziós szolgáltatásunkban, mivel 2025-től a műholdas TV-szolgáltatások kivezetését követően portfóliónkban kizárólag interaktív TV-szolgáltatások lesznek elérhetők. Előretekintve megerősíthetjük a 2024-es teljes évre vonatkozó pénzügyi iránymutatásainkat minden mutatóra vonatkozóan.”

Jövőbeli kilátások

A Magyar Telekom növekedési stratégiája egyre inkább az előfizetők számának növelése helyett az egy felhasználóra jutó átlagos árbevétel (ARPU) növekedésére összpontosít. A bevételnövekedést elsősorban a mobil adatforgalom és a szélessávú internet szolgáltatásokból várják. A TV szolgáltatások terén is bővülést terveznek, bár a „cord cutting” jelenség, amikor a felhasználók felmondják a TV előfizetéseket és inkább streaming szolgáltatásokat választanak, hazánkban is megjelenhet. A Telekom ennek ellensúlyozására különböző streaming szolgáltatásokat, mint a Telekom TV GO vagy a FilmKlub, valamint Netflix és Max előfizetéseket kínál. A vezetékes telefon előfizetések száma csökkenő tendenciát mutat, és ebben a jövőben sem várható változás.

A mesterséges intelligencia térnyerésével a Telekom IoT és adatátviteli szolgáltatásokkal kínál komplex megoldásokat a vállalatok számára, amelyek az adatfeldolgozástól a felhőalapú tárolásig terjednek. Az IoT technológia révén az M2M (Machine-to-Machine) rendszerekkel számos iparágban nyújt technológiai megoldásokat, amelyek valós időben képesek kommunikálni, így javítva a hatékonyságot és csökkentve a kockázatokat.

A Telekom adósságszintje csökkenő tendenciát mutat, a nettó adósság/EBITDA ráta stabilan 2 alatt marad, és a harmadik negyedévben 1,11 körül volt. A további adósságcsökkenés és az EBITDA növekedés várhatóan 2025-re 1 alá viszi ezt az arányt, ami javíthatja a Telekom pénzügyi stabilitását és jövedelmezőségét, valamint kedvezően hathat a részvényesi javadalmazásra is.

Célár meghatározása

A Magyar Telekom pénzügyi előrejelzése a következő öt évre (2024-2028) a diszkontált cash-flow (DCF) modell alapján készült, amely figyelembe veszi az átlagos súlyozott tőkeköltséget (WACC), ami 9,7% a saját tőke költségével (11,3%) és az adózás utáni hiteltőke költségével (6,3%). A társaság adókulcsa 18%-ban lett meghatározva, és a végső cégérték (Terminal Value) az EV/EBITDA mutató alapján 4,15 értéken lett kiszámítva, ami azt jelenti, hogy az 5. év után a vállalat hasonló arányon értékesíthető.

A Telekom bevételei 2024-ben jelentősen növekedhetnek az inflációs díjkorrekció hatására, különösen a mobil és vezetékes szegmensekben. Az ezt követő években azonban, az infláció csökkenésével, a bevételek növekedése lassulhat. A működési költségek csökkenése várható a közműadó és a távközlési pótadó kivezetésével, ami jelentős megtakarítást jelent a vállalat számára. Az EBIT több mint 40%-os növekedése várható 2023-hoz képest, és a profit marzsok is jelentősen emelkedhetnek a korábbi 8-10%-ról 14-18%-ra.

A modell érzékenysége a tőkeköltség és az EV/EBITDA mutató változásaitól függ. Ha a 10 éves magyar kockázatmentes hozam csökken, a WACC is mérséklődhet, ami emeli a modell célárát. A Telekom alacsony likviditása miatt a célár meghatározásánál 5%-os likviditási diszkontot alkalmaztunk.

Elemzésünk az alábbi linken érhető el:
Telekom_elemzes_20241118.pdf

A fenti cikk marketingközleménynek minősül, mellyel kapcsolatban ajánljuk olvasóink figyelmébe az itt elérhető jogi tájékoztatót.